طراحي مجتمع تجاري در حال تکامل دائمی

طراحي مجتمع تجاري در حال تکامل دائمی بوده است. این ساختمان که از سال 1878 تا 1888 توسط معمار Julien Guadet برای نیازهای اداره پست ملی ساخته شد، نمادی از سایت‌های ساخت و ساز پاریس در جمهوری سوم است، کاملاً با گونه‌شناسی شریان‌های هاوسمانین ناحیه 1 پاریس مطابقت دارد.
در پس کلاسیک گرایی ظریف نماهای سنگی آن،طراحي مجتمع تجاري با دهانه های تنظیم شده توسط تکیه گاه های قدرتمند، به نظر می رسید که تکنیک های ساخت و ساز دوران صنعتی، به ویژه با قاب های فلزی با دهانه بلند از نوع ایفل نشان داده شده بود، از قبل انعطاف پذیری زیادی را ایجاد می کرد. . یک اثر مانیفست توسط معمار، ساختمان-جزیره هم به عنوان یک «هتل»، رو به خیابان لوور و اختصاص داده شده به پذیرایی از مردم، و هم به عنوان یک «کارخانه» با قلب جزیره که به مرتب سازی اختصاص داده شده است، در نظر گرفته شده است. پست و به سه خیابان دیگر باز
La Poste du Louvre با میزانسنش تقریباً یک قرن و نیم تاریخ را پشت سر گذاشته است، مطابق با کمپین های مختلف مدرنیزاسیون، که عمدتاً از دهه 1960 تا 1980 انجام شده است، اقتباس، تطبیق و تغییر شکل داده است. تکامل فعالیت پستی مثلاً حجم زیاد طبقه همکف کارخانه به صورت نیم طبقه طراحی شده بود تا امکان پارک و رفت و آمد وسایل نقلیه پستی را فراهم کند. همچنین، پس از آتش سوزی فوریه 1975، اتاق زیر شیروانی اصلی با یک سقف مسطح جایگزین شد و به طور قابل توجهی ساختمان اصلی را دگرگون کرد.طراحي مجتمع تجاري دگرگونی‌های عمده انجام شده در سال‌های اخیر همچنان مدرنیته طرح اصلی Julien Guadet را آشکار می‌کند که قاطعانه برای زمان خود آوانگارد بود.
تبدیل جاه طلبانه تبدیل پست لوور بخشی از مجموعه ای از پروژه های بزرگ در قلب پاریس است، از جمله دگرگونی مجتمع تفریحی و خرید Les Halles، فروشگاه بزرگ سامریتن، و بورس بازرگانی. از نظر رستوران‌ها، زندگی فرهنگی، خرید و موزه‌ها، Poste du Louvre از موقعیت استثنایی،طراحي مجتمع تجاري نزدیک به بزرگترین ایستگاه متروی اروپا، Châtelet-les Halles بهره می‌برد. گروه Poste و زیرمجموعه املاک و مستغلات آن Poste Immo که مالک سایت است، برنامه گسترده ای را برای مدرن سازی ساختمان، تطبیق آن با زمان خود، باز کردن آن به روی محله و استقبال از ساکنان، گردشگران و کاربران جدید آغاز کرده اند.
در سال 2012، یک فرآیند مشاوره برای مدیریت پروژه راه اندازی شد. از بین 70 تیم فرانسوی و بین المللی که درخواست های خود را ارسال کردند، پنج تیم برای مرحله نهایی انتخاب شدند. در جولای 2012، تیم دومینیک پررو به عنوان برنده انتخاب شد. مجوز ساخت در سل 2013 اخذ شد و کار در سال 2016 به رهبری Bouygues Bâtiment Ile-de-France آغاز شد. در سال 2021، فضاهای مختلف در اختیار مستاجرین قرار می گیرد.
از یک بلوک صنعتی تا یک بلوک شهری: باز کردن LA POSTE DU LOUVRE به محله خود
در قلب پایتخت، پست دو لوور یک بلوک سنگی بود که از سه طرف بسته بود و از طریق اداره پست واحد خود به روی عموم باز بود. در خیابان لوور مفهوم شهری و معماری شامل بازگرداندن این مجموعه میراثی به زندگی محله‌اش و تبدیل آن به مکانی واقعی برای معاشرت و خدمات قابل دسترس برای همه بود. جهش ایده اصلی این پروژه است، از صنعتی به مجتمع شهری. از یک طرف، با تبدیل یک ساختمان تک کاره، اختصاص داده شده به فعالیت های پستی، به حجمی که از ترکیبی از کاربری ها استقبال می کند. از سوی دیگر، با تبدیل یک حجم بسته به حجم
از بیرون، در نماهای سنگی آن،طراحي مجتمع تجاري پروژه به نفع ادغام شهری حجم است. این جزیره یکپارچه با ایجاد شبکه ای از ایوان ها، پاساژها و گالری ها، که آشکارا از گذرگاه های سرپوشیده، از جمله پاساژهای خرید معروف همسایه Vivienne یا Véro-Dodat، الهام گرفته شده است، «قابل نفوذ» و به محیط خود متصل شده است. اکنون پنج گذرگاه از خیابان‌های لوور، ژان ژاک روسو، اتین مارسل و گذرگاه گوتنبرگ به سمت قلب بلوک می‌آیند. آنها در یک حیاط مرکزی، طراحی شده به عنوان یک حیاط صنعتی در فضای باز، که در اطراف آن مغازه ها و خدمات باز می شود، همگرا می شوند. La Poste du Louvre به این شهر باز می شود و به عنوان محیطی برای یک میدان شهری جدید عمل می کند.
Poste du Louvre جدید اکنون یک برنامه ترکیبی متصل به عملکردهای محله خود ارائه می دهد. این هتل از یک هتل 5 ستاره با 82 اتاق، یک رستوران و یک بار پانوراما روی پشت بام استقبال می کند. برای عموم باز است و مستقیماً از خیابان اتین-مارسل قابل دسترسی است، منظره ای تماشایی از پشت بام های پایتخت ارائه می دهد. La Poste du Louvre همچنین فروشگاه‌ها، مسکن اجتماعی و دفاتر و همچنین خدمات متعددی از جمله حفاظت از اداره پست تاریخی، ایجاد ایستگاه پلیس، مرکز مراقبت از کودکان و مرکز تدارکات شهری در زیرزمین را ارائه می‌دهد. بنابراین La Poste du Louvre در نظر گرفته شده است که در تمام ساعات شبانه روز کار کند. سازماندهی برنامه های مختلف بر اساس لایه های افقی، به سنت ساختمان های هاوسمن است.
• زیرزمین،طراحي مجتمع تجاري در دو سطح، مناطق لجستیک شهری را در خود جای داده است.
• طبقه اول، زیر طاق های خیابان و اطراف حیاط داخلی، مغازه ها، اداره پست تاریخی و آدرس های مختلف مؤسسه را در خود جای داده است.
• در طبقات بالا، ادارات بین حیاط و خیابان ساماندهی خواهند شد. تقریباً 14400 متر مربع آنها در سه سطح و دو طبقه پخش شده اند (طبقه اول دارای نیم طبقه است که با راه پله های فلزی بزرگ قابل دسترسی است) و امکان استفاده انعطاف پذیر از سطوح و پیکربندی های متعدد را فراهم می کند. شکوه حجم‌ها، طاق‌های بازسازی‌شده سقف‌های آجری موجود، سازه‌های سبک ایفلی و ارتفاع سقف حداکثر 6.80 متر، ویژگی منحصربه‌فردی به کف‌ها می‌دهد و دیوارهای پرده شیشه‌ای جدید و سقف‌های سوله‌ای شیشه‌ای. اطمینان از نفوذ بهینه نور طبیعی تمام طبقات به جز غرفه‌های گوشه (لوور/اتین-مارسل و لوور/ دادگاه گوتنبرگ) که شامل اتاق‌های جلسه تمام‌شده می‌شوند، برهنه تحویل داده می‌شوند. این پروژه دو نوع منطقه قابل پارتیشن بندی را ارائه می دهد:
• در بالاترین طبقه و پشت بام، هتل جدید، با سطح باغ و تراس در بالا، جای خود را در مناظر پشت بام پاریس می گیرد.
حفظ عناصر میراثی ساختمان بر حفاظت، بازسازی و نمایش معماری سنگی و فلزی ساختمان اصلی جولین گوادت متمرکز بود. با همکاری ژان فرانسوا لاگنو، معمار اصلی بناهای تاریخی، کار برجسته سازی نمای سنگی، قاب های فلزی و ارتفاعات بزرگ، با ایجاد هماهنگی جدید بین میراث و مدرنیته به موفقیت پروژه کمک می کند. این طرح مفهوم «ساختمان همه کاره جولین گوادت» را حفظ کرده و تقویت می‌کند، با نگرانی دائمی برای احترام به ساختمان تاریخی، در حالی که عناصر قوی مدرنیته را ادغام می‌کند.
اثری نمادین از این سبک معماری به یاد ماندنی، نمای سنگی بزرگ به کیفیت اولیه معماری خود بازگردانده شده است. کار بر روی دهانه ها، با ایجاد نازک کاری هایی که به صورت منحنی به سمت داخل کار شده اند، ظاهر مدرن جدیدی به ساختمان می بخشد. این پنجره‌های شیشه‌ای منحنی با بازشوها، بازتاب‌های متقابلی را ایجاد می‌کنند، با از بین بردن اثرات اسپندل‌ها، نور طبیعی بیشتری را به فضاهای داخلی وارد می‌کنند و عمق جدیدی به نما می‌بخشند که از خیابان به‌عنوان یک دیوار بزرگ سوراخ‌شده آشکار می‌شود
این پروژه با ایجاد دفاتر و مکان‌های مرتب‌سازی و نیم‌ساختی که مخصوصاً به پذیرایی از وسایل نقلیه اختصاص داده شده است، ارتفاعات بزرگ اولیه و تمام قاب‌های فلزی را که برخی از آنها اصلاح یا مخفی شده بودند، بازیابی می‌کند. پارکینگ ها اکنون در زیرزمین قرار گرفته اند، که اکنون پذیرای سطح دوم ایجاد شده در زیر ساختمان است. بازسازی ساختار فلزی اصلی - چارچوب ها، سرستون ها، رواق ها و طاق ها - کیفیت ساختاری سازه فولادی را برجسته می کند و اجازه می دهد نور طبیعی به داخل ساختمان نفوذ کند. این حجم که از محدودیت های عملیات صنعتی گذشته خود رها شده است، دوباره در ساختارهای بزرگ خود ظاهر می شود.
اولیه ساختمان موجود با تیرها و تیرهای فلزی آن بیشتر بازسازی و مورد استفاده مجدد قرار می گیرد. یک سازه خودپایدار جدید، کاملا مستقل از سازه طراحی شده توسط جولین گوادت، نیز به منظور تحمل بارهای جدید و اطمینان از الزامات کنترل آتش در سطوح مربوطه (به ویژه برای هتل) به حجم موجود وارد شده است.
دیوارهای پرده ای، که کل حاشیه حیاط مرکزی، از طبقه اول تا طبقه دوم را در بر می گیرد، هم تجانس کلی و هم خواندن لایه بندی برنامه ای افقی پروژه را امکان پذیر می کند. این سطوح لعابدار بزرگ اضافه شده به نورگیرهای جدید همچنین امکان وارد کردن حداکثر نور طبیعی به داخل ساختمان را برای برنامه های مختلف از جمله فضاهای اداری بزرگ فراهم می کند و در عین حال تعامل نور و بازتاب را ایجاد می کند. این سطوح لعابدار بزرگ اضافه شده به نورگیرهای جدید همچنین امکان وارد کردن حداکثر نور طبیعی به داخل ساختمان را برای برنامه های مختلف از جمله فضاهای اداری بزرگ فراهم می کند و در عین حال تعامل نور و بازتاب را ایجاد می کند.
نماهای حیاط در لایه های افقی سازماندهی شده اند:طراحي مجتمع تجاري در طبقات اول و دوم، نمای حیاط از دیوار پرده ای با نازک کاری آلومینیومی و جداره دو جداره تشکیل شده است. بخش‌های اداری دو ارتفاع رو به حیاط نیز از نورپردازی اوج از طریق سقف‌های شیشه‌ای از نوع سوله بهره می‌برند. لعاب "فوق العاده شفاف" بیشترین شفافیت ممکن را فراهم می کند. پرده های نساجی خارجی نیز بر روی این پنجره ها نصب شده است تا راحتی بهتری داشته باشد. این سطوح لعابدار بزرگ با دقت طراحی شده اند تا اهداف مورد نیاز از نظر کیفیت صوتی و حرارتی و مقاومت در برابر
پست لوور جدید، شاهدی بر تکامل فعالیت‌های پستی، باید یک رویکرد توسعه پایدار کامل را ادغام می‌کرد. در اینجا برخی از اصول اصلی آورده شده است:
• گواهینامه ها: پروژه فراتر از مقررات در حال اجرا برای این نوع ساختمان است تا به گواهینامه سه گانه دست یابد: سطح عالی نوسازی NFHQE، سطح طلایی هسته و پوسته LEED، سطح بسیار خوب BREEAM، که توسط برچسب های زیستگاه و محیط زیست برای آپارتمان ها تکمیل شده است. و Effinergie Renovation برای کل عملیات.
• آسایش حرارتی و بصری: آسایش حرارتی و بصری: عایق حرارتی تقویت شده و تمامی نازک کاری های بیرونی تعویض شده است. حفاظت موثر خورشیدی به لطف دستگاه ها و نماهای یکپارچه ارائه می شود. تاسیسات تصفیه هوا امکان تهویه بیش از حد شبانه در تابستان را فراهم می کند و انرژی انباشته شده در اینرسی ساختمان را تخلیه می کند. تمام اتاق‌هایی که مدت‌زمان اشغال هستند، به نور طبیعی و دید مستقیم به بیرون دسترسی خواهند داشت.طراحي مجتمع تجاري نماهای باز نیز امکان تهویه طبیعی را فراهم می کند.
• گرمایش: پروژه اتصال به شبکه های گرمایش شهری (CPCU) و تهویه مطبوع (Climespace) شهر پاریس را ارائه می دهد. در بام سبز، آلاچیقی که ماژول های فتوولتائیک با راندمان بالا را ادغام می کند، بخشی از انرژی و آب گرم مورد نیاز ساختمان را تامین می کند.
• مدیریت آب و تنوع زیستی: آب باران بازیافت شده و برای تمیز کردن سطوح یا آبیاری سطوح کاشته شده مجددا استفاده خواهد شد. سقف زمین که قبلا کاملا معدنی بود، اکنون با مجموعه ای از گونه های گیاهی مورد مطالعه کاشته شده است.
• مدیریت پارکینگ: پارکینگ ها در دو سطح زیرزمین قرار می گیرند. نقاط شارژ وسایل نقلیه الکتریکی یا هیبریدی در زیرزمین نصب خواهد شد و یک سکوی 1000 متر مربعی، مجهز به حدود 60 نقطه شارژ الکتریکی، به طور خاص به لجستیک شهری «کیلومتر آخر» اختصاص داده خواهد شد.
با همکاری Dominique Perrault، طراح Gaëlle Lauriot-Prévost طراحی جامعی را ایجاد کرد که نور و عناصر مختلف دیگر را با هم ترکیب می کند و اجرای هماهنگ عناصر فنی (آکوستیک، تهویه) را تضمین می کند. بنابراین، مدل‌های مختلفی از دکل‌های روشنایی، به‌ویژه در داخل اداره پست یا بیرون، در امتداد حیاط مرکزی، ابداع شد. لوسترهای بزرگی نیز برای قرار دادن در سالن های منتهی به طبقات اداری طراحی شده بود. این کار روی نورپردازی همچنین با طراحی و چیدمان سقف سطوح اداری، از طریق ادغام وسایل روشنایی لوله‌ای صنعتی همراه بود.

[ يکشنبه 16 آبان 1400 ] [ 5:27 ] [ بهادر روزگاری ]
[ ]